رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به پابرگ

ایزو 20700

ایزو 20700

ایزو 20700 چیست ؟ 

راهنمای خدمات مشاوره مدیریت – مشاوران مدیریت از دانش خود برای حمایت از مشتریان در هر بخش به صورت محلی،

منطقه ای و جهانی برای مقابله با مسائل مهمی مانند مدیریت پیچیدگی، دستیابی به رشد سازمانی پایدار، نوآوری،

دستیابی به تغییر و افزایش بهره وری استفاده می کنند. صنعت مشاوره مدیریت سهم قابل توجهی در اقتصاد جهانی دارد.

هدف این سند بهبود شفافیت و درک بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات مشاوره مدیریت (که از این پس MCSP نامیده می شود) به منظور دستیابی به نتایج بهتر از پروژه های مشاوره است.
کاربرد مناسب این سند MCSP ها را قادر می سازد تا ارزش بهتری را برای مشتریان فراهم کنند و ریسک را در وظایف مشاوره مدیریت کاهش دهند.
این سند با بهبود کیفیت، حرفه ای بودن، رفتار اخلاقی و قابلیت همکاری مشاوره مدیریت، ارتقای اثربخشی صنعت مشاوره مدیریت و تسریع در توسعه حرفه را در نظر گرفته است.

این سند بر اساس عملکرد خوب صنعت مشاوره مدیریت است.
این شامل توصیه هایی برای بهبود مشخصات، اجرا، پذیرش نتیجه و بسته شدن خدمات مشاوره مدیریت، بر اساس تحقیقات و تجربه طیف وسیعی از MCSPها و مشتریان آنها است.

هدف ایزو 20700

این سند به شکل یک سند راهنمایی آسان و قابل درک است که از دیدگاه مشاوره مدیریت نوشته شده است.
برای همه MCSP ها، صرف نظر از اندازه یا تخصص آنها، اعمال می شود.
از جمله مالکان انحصاری، شرکت های تضامنی، انجمن ها، سازمان های دولتی و غیردولتی، ادارات داخلی شرکت ها و غیره.
نوآوری، تمایز و رفتار اخلاقی بخش های مهمی از ارزش پیشنهادی MCSP هستند.
این سند فقط بر نتایج و نتایج مشاوره مدیریت تمرکز دارد.
MCSP ها در استفاده از روش ها و رویکردهای خود آزادند.
این سند:
الف) به عنوان راهنما نوشته شده است.
ب) برای همه MCSP ها قابل اجرا است.
ج) برای سازمانها اعمال می شود، نه منابع داخلی آنها.
د) بر اساس نتایج است.
ه) از نوآوری و تمایز محافظت می کند.
و) بر اهمیت درک نیازهای مشتریان تأکید دارد.
ز) به راحتی قابل درک است.

دامنه ایزو 20700

این سند، راهنمایی هایی را برای ارائه مؤثر خدمات مشاوره مدیریت ارائه می کند.

فرآیند مشاوره معمولی ایزو 20700

فرآیند مشاوره شامل سه فعالیت معمولی است:
قرارداد، اجرا و بسته شدن،

– انعقادقرارداد

مشتری و MCSP به توافق روشنی در مورد دامنه و رویکرد خدماتی که باید ارائه شود می رسند و متعهد به همکاری با یکدیگر می شوند.
این فعالیت زمانی شروع می شود که مشتری و MCSP به درک طرف مقابل دست یابند.

– اجرا

هنگامی که توافق حاصل شد، بخش بعدی تکلیف اجراست.
MCSP خدمات را مطابق با رویکرد و برنامه توافق شده ارائه می دهد.
MCSP و مشتری نیاز به همکاری با اطمینان، انصاف و احترام متقابل برای دستیابی به یک نتیجه مثبت متقابل دارند.

– اتمام قرارداد

مرحله آخر تکلیف بسته شدن است.
پس از اتمام تکلیف، از جمله تحویل کلیه کالاهای تحویلی و ارزیابی نتایج، با رفع موارد ناتمام و انجام کلیه تعهدات قراردادی و قانونی، واگذاری بسته می شود.

ارزیابی و بهبود مستمر

هدف از ارزیابی این است که MCSP ارزیابی و تعیین اثربخشی تکالیف باشد.
ارزیابی همچنین به مشتری و MCSP اجازه می دهد:
– تشخیص اثربخشی تکلیف؛
– ارائه توصیه هایی برای اقدامات اصلاحی؛
– پیاده سازی فرآیندها و روش های جدید؛
– ارائه و دریافت بازخورد از یکدیگر؛
– ارزش افزوده را ارزیابی کنید.
MCSP و مشتری باید بر روی یک روش مناسب برای ارزیابی مداوم و بازخورد در طول قرارداد توافق کنند.
MCSP باید یک فرآیند ساختاریافته برای ارزیابی مداوم در طول مدت رابطه بین مشتری و MCSP ایجاد کند.

اثربخشی باید بر اساس معیارهای ارزیابی، خط مشی ها و استراتژی های مندرج در موافقت نامه ارزیابی شود .
حتی اگر هیچ ارزیابی در توافق گنجانده نشده باشد، MCSP باید فرآیندی برای یادگیری از کاری که انجام می دهد داشته باشد.
اگر ارزیابی به دلایل قراردادی برای تعیین هزینه های پرداختی مورد نیاز باشد، MCSP و مشتری باید مناسب ترین روش ارزیابی را به توافق برسانند.

برای آشنایی بیشتر با استاندارد به متن اساندارد ایزو 20700 رجوع شود .

DNW  ارائه دهنده خدمات آموزش ، ممیزی و صدور گواهینامه ایزو .

گواهینامه DNW معتبر با کد رجیستری یکتا تنها قابل پیگیری در سایت DNWcert.com می باشد.

آدرس

تهران خ شریعتی قلهک کوچه سجاد پلاک 70 واحد 9

شماره تماس

09123167870

021-22621530

طراحی و پشتیبانی  3klik.ir

تماس با ما