ایزو10002 مدیریت کیفیت – رضایت مشتری
ایزو10002 راهنمای مدیریت شکایات مشتری است.
این استاندارد دستورالعمل هایی را برای فرآیند رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات و خدمات در یک سازمان، از جمله برنامه ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود ارائه می دهد.
فرآیند رسیدگی به شکایات برای استفاده به عنوان یکی از فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت مناسب است.
متناسب با نیاز ها ی سازمان / شرکت ها هرچند سال یکبار با هدف کارایی بیشتر به روز رسانی می شود .
بسیاری سازمان ها و شرکت ها برای ارتباط با سایرین الزام به اجرای الزامات آن دارند .
اخذ گواهینامه ایزو10002
نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو توسط نهادهای اعتبار دهنده براساس الزامات استاندارد ایزو 17021 ارزیابی و تایید می شوند .
با آگاهی از روند اعتبار بخشی شما می توانید تا حدودی از اعتبار مرجع صادرکننده آگاهی پیدا کنید .
در صورت عدم اطمینان از انتخاب مرجع یا هرگونه پرسش در زمینه استانداردهای ایزو کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان می دهند .
مرجع صدور DNW مورد تایید ASCB انگلستان و دارای مجوز از وزارت صنعت می باشد .
ما علاوه بر صدورگواهینامه ایزو ، تجربه و دانش در زمینه آموزش و همراهی در پیاده سازی و نگهداری استانداردهای سیستم مدیریت را دارا هستیم.
مشاوره ایزو10002
ایزو 10002 برای استفاده توسط هر سازمانی صرف نظر از نوع یا اندازه آن، یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهد در نظر گرفته شده است.
همچنین برای استفاده توسط سازمان در تمام بخش ها در نظر گرفته شده است.
ضمیمه B به طور خاص راهنمایی برای مشاغل کوچک ارائه می دهد.
مراحل پیاده سازی ایزو10002 و هر استاندارد سیستم مدیریت به شرح زیر است :
گپ آنالیز : شناسایی سازمان و اهداف آن و تحلیل درست از فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت موردانتظار
برنامه ریزی و طراحی : طراحی روش و فرآیند برای رسیدن به وضعیت مورد انتظار و اهداف
مستندسازی : ایجاد مستندات لازم جهت اجرایی کردن روش و ایجاد گزارشات
اجرا: اجرا و به گردش درآوردن مستندات طراحی شده برای رسیدن به اهداف سازمانی
پایش و اصلاح : ارزیابی کارایی روش و اصلاح در صورت نیاز
ممیزی داخلی
آموزش ایزو10002 شامل دو سرفصل است :
الزامات ایزو10002
ممیزی داخلی ایزو10002
دوره آموزشی DNW در محل سازمان/ شرکت در طی دوره پیاده سازی استاندارد برگزار می گردد .
امکان برگزاری دوره آموزشی برای تمام متقاضیان در تمام شهر ها ، با هماهنگی وجود دارد .
هدف ایزو10002
مشتری مداری
مدیریت شکایات
رویکرد فرآیندی
پیشرفت مستمر
مزایای ایزو10002
سازماندهی فرایند
بهبود کارایی فرآیند
بهبود مستمر
مستندسازی و ایجاد گزارش
به روز رسانی مدیریت شکایات
برآورده کردن نیازهای مشتری و الزامات قانونی
افزایش رضایت مشتری با ایجاد محیطی متمرکز بر مشتری که برای بازخورد (از جمله شکایات) باز باشد، حل و فصل هر گونه شکایت دریافتی، و افزایش توانایی سازمان برای بهبود محصولات و خدمات خود، از جمله خدمات مشتری؛
مشارکت و تعهد مدیریت ارشد از طریق کسب و استقرار کافی منابع، از جمله آموزش پرسنل.
شناخت و رسیدگی به نیاز و انتظارات شاکیان.
ارائه یک فرآیند شکایت باز، مؤثر و با استفاده آسان برای شاکیان؛
تجزیه و تحلیل و ارزیابی شکایات به منظور بهبود کیفیت محصولات و خدمات، از جمله خدمات مشتری؛
ممیزی فرآیند رسیدگی به شکایات.
بررسی اثربخشی و کارایی
همچنین شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از گواهینامه ایزو هم دیدن فرمایید.
DNW ارائه دهنده خدمات آموزش ، ممیزی و صدور گواهینامه ایزو .
گواهینامه DNW معتبر با کد رجیستری یکتا تنهاقابل پیگیری در سایت DNWcert.com