رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به پابرگ

ایزو 10668

گواهینامه ایزو 10668

گواهینامه ایزو 10668

ایزو 10668 الزامات رویه‌ها و روش‌های اندازه‌گیری ارزش پولی  برند را مشخص می‌کند.

ISO 10668:2010 چارچوبی را برای ارزش گذاری برند، شامل اهداف، مبانی ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، روش های ارزش گذاری و منبع یابی داده ها و مفروضات با کیفیت مشخص می کند.

همچنین روش هایی را برای گزارش نتایج ارزش گذاری مشخص می کند.

اخذ گواهینامه

نهاد صادرکننده گواهینامه ایزو توسط نهادهای اعتباردهنده براساس الزامات استاندارد ایزو 17021  ارزیابی و تایید می شوند .

با آگاهی از روند اعتبار بخشی  شما می توانید تا حدودی از اعتبار مرجع صادرکننده آگاهی پیدا کنید .

در صورت عدم اطمینان از انتخاب مرجع یا هرگونه پرسش در زمینه استانداردهای ایزو کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان می دهند .

مرجع صدور DNW  مورد تایید ASCB  انگلستان و دارای مجوز از وزارت صنعت  می باشد .

ما  علاوه بر صدورگواهینامه ایزو ، تجربه و دانش در زمینه آموزش و همراهی در پیاده سازی و نگهداری  استانداردهای سیستم مدیریت  را دارا هستیم.

معیارهای  ارزش گذاری برند عبارتند از :  برتری برند، سن، مقبولیت، محیط، ایمنی و پشتیبانی .

ممیز باید برند را به خوبی ارزیابی، تعریف و توصیف کند.

باید مشخص شود که علامت تجاری، نام تجاری یا تجارت  کدامیک مورد ارزیابی قرارمی گیرد .

 

رویکردها و روش های ارزش گذاری

این استاندارد رویکردهای مختلف ارزش گذاری و همچنین ملاحظات کلی در مورد رویکردهای ارزش گذاری برند را توضیح می دهد.

سه رویکرد اصلی عبارتند از:

رویکرد درآمد – این زمانی است که ارزش برند بر اساس درآمد مورد انتظاری است که در طول عمر خود ایجاد می کند.

رویکرد بازار – این رویکرد ارزش را بر اساس مقدار معقولی که می‌توان انتظار داشت خریدار برای برند بپردازد، بر اساس داده‌های برندهای مشابه استوار می‌کند.

رویکرد هزینه – این زمانی است که ارزش نام تجاری بر اساس هزینه تکرار برند در زمان ارزیابی است.

مناسب‌ترین رویکرد برای اندازه‌گیری ارزش یک برند به هدف ارزش‌گذاری برند، پیش‌فرض یا مبنای ارزش و ویژگی‌های برند بستگی دارد.

 

ورودی های لازم برای ارزش گذاری

  • داده های بازار و مالی
  • جنبه های رفتاری
  • جنبه های حقوقی
  • منبع یابی و استفاده از داده ها و مفروضات با کیفیت

هدف

  • ارزش گذاری برند
  • رویکرد فرآیندی
  • پیشرفت مستمر
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • صدور مجوز
  • حسابداری
  • گزارشگری مالی
  • برنامه ریزی مالیاتی و انطباق
  • پشتیبانی دعاوی

مزایا

  • افزایش رضایت مشتری
  • بهبود برند
  • توسعه کسب و کار برون مرزی
  • مستندسازی و ایجاد گزارش
  • مشارکت و تعهد مدیریت ارشد از طریق کسب و استقرار کافی منابع، از جمله آموزش پرسنل.
  • ممیزی فرآیند ارزیابی برند

همچنین شما میتوانید با مطالعه صفحه گواهینامه ایزو از روند کلی صدور  ایزو و انواع آن مطلع شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس

تهران خ شریعتی قلهک کوچه سجاد پلاک 70 واحد 9

ارتباط با ما

09123167870

021-22621530

شبکه های اجتماعی
خبرنامه

طراحی و پشتیبانی  3klik.ir

تماس با ما